Interview met Natasja van Eijsden van Obvion Hypotheken, spreker op Dine & Discuss

  • Interview met Natasja van Eijsden van Obvion Hypotheken, spreker op Dine & Discuss

    Interview met Natasja van Eijsden van Obvion Hypotheken, spreker op Dine & Discuss

    Obvion Hypotheken vindt het erg belangrijk om te investeren in jong talent. Er zullen dan ook twee medewerkers van Obvion Hypotheken aanwezig zijn op onze Dine & Discuss van 7 oktober, wanneer ze al te graag met jullie in gesprek zullen treden. Ter voorbereiding stelden we enkele vragen door deelnemers aan Natasja van Eijsden, manager communicatie van Obvion Hypotheken. Dit interview kun je hieronder lezen.

     

    Wat heeft Obvion te bieden voor jongeren uit Limburg? En wat is de specifieke doelgroep?

    Obvion is gevestigd in Heerlen. Zowel de provincie Limburg als de regio Heerlen kent een aantal belangrijke uitdagingen. Zo zal op termijn een tekort aan arbeidskrachten ontstaan. Met name bij de specialistische functies (ICT, Marketing, Finance, Risk en Business Intelligence). Waarvan sommigen nu al lastig in te vullen zijn. Door jongeren kennis te laten maken met de financiële wereld en met hen de dialoog aan te gaan over sociale en maatschappelijke thema’s hopen we talenten te binden, te boeien en te verbinden aan een interessante werkgever als Obvion.

     

    Welke studierichtingen sluiten aan bij Obvion?

    Met name talenten op het gebied van Marketing, ICT en Finance zijn schaars. Uiteraard vullen we ook functies in van andere studierichtingen op het moment dat daar een vacature voor openstaat.

     

    In hoeverre zijn er (snuffel)stage mogelijkheden?

    We komen graag in contact met toekomstige collega’s. Bij interesse voor een stageplek kunnen studenten een mail sturen aan werkenbijobvion@obvion.nl<mailto:werkenbijobvion@obvion.nl>.

     

    Wat zijn de doorgroeimogelijkheden binnen het bedrijf?

    Wij vinden het belangrijk dat onze collega’s blijven ontwikkelen. We bieden daarom onze eigen talenten de mogelijkheid om te studeren en door te groeien naar een andere functie.

     

    Heeft de hypotheek sector zoals deze nu is nog een duurzame toekomst?

    Jazeker. Mensen zullen altijd huizen willen blijven kopen. 🙂 Voor hypotheekaanbieders wordt het nog belangrijker om de toegevoegde waarde te laten zien. Bij Obvion hebben we niet voor niets de missie “we willen een bijdrage leveren aan het levensgeluk van mensen”. Om dit te realiseren bewegen we mee met de veranderende vraag van consumenten. Ook hebben wij een rol bij het door vertalen van maatschappelijke ontwikkelingen zoals bijvoorbeeld verduurzaming en de vergrijzing van de bevolking. Je ziet bijvoorbeeld dat we het gesprek met maatschappelijke organisaties aangaan. En in het geval van de perspectiefverklaring, dat we een standaard hebben gemaakt waaraan de meeste financials meedoen.

     

    Moet de politiek strenger ingrijpen in de sector om een volgende crisis te voorkomen?

    Tijdens de College Tour eind 2015 hadden we Jaap Bos, Hoogleraar Economie Maastricht, op bezoek. Zijn antwoord was om standaard, 1 hypotheekproduct aan te bieden. Door alle hypotheekverstrekkers. Vergelijkbaar met de basis zorgverzekering. Hierdoor kunnen consumenten producten goed vergelijken en zal er meer concurrentie tussen de hypotheekverstrekkers ontstaan. Als je vervolgens als consument meer wil. Bijv. andere voorwaarden of gecombineerde producten dan kun je die zelf toevoegen. Dat is 1 antwoord op de vraag. Het andere antwoord is dat de consument zelf goed moet nadenken en zich verantwoord moet gedragen. Mensen dienen zelf goed na te denken over de betaalbaarheid van een hypotheek. De rente staat nu laag maar over 5 of 10 jaar? De kans is groot dat de rente dan hoger is. Hoe zit het dan met de betaalbaarheid?

     

    Moet er in het onderwijs educatie worden gegeven over complex financiële beslissingen?

    Ja. Consumenten vinden het moeilijk, complex financiële beslissingen. Het onderwijs kan hier een belangrijke rol in spelen. De marketing finance student die de basisvaardigheden over complex financiële beslissingen beheerst en die de taal van de consument spreekt, gaat wat ons betreft een mooie carrière tegemoet.

     

    Waar zien jullie Obvion over 10 jaar?

    Als een succesvol innovatief hypotheekbedrijf dat door consumenten wordt beoordeeld als de beste geldverstrekker.

    Comments are closed.